LA JOIA DE VIURE LA NATURA

Des de l'any 2011 fins el 2015 trobareu escrit al peu de cada planta, el nom científic (gènere i espècie), el nom popular i la família a que pertany.

Desde el año 2011 hasta el 2015 encontraréis escrito al pié de cada planta, el nombre científico (género y especie), el nombre popular y la familia a que pertenecen.

dimarts, 14 de febrer del 2012

La simbologia en els somnis i Flora de la Vall de Ribes

La simbologia en els somnis

Descripció del Somni

* Ens veiem anant d'excursió per la muntanya. És entrada la primavera i la temperatura és fresca i agradable. No anem sols, amb nosaltres hi venen  amics  i d'altre gent que encara no coneixem, però tots tenim un mateix objectiu: (pujar al cim de la muntanya).
Anem ben equipats i portem les motxilles ben plenes amb tot el que creiem que podem necessitar durant  el camí.
L'excursió comença en una plana on la gespa i les flors silvestres li donen un aspecte paradisíac. Hi ha algú que decideix no venir amb nosaltres i quedar-se al prat per poder-na gaudir.
Als altres comencem a caminar però abans de agafar el camí de pujada  hem de travessar un riu nadant. Ens treien la roba i el travessem junt amb la majoria de companys.Un cop estem a l'altre cantó del riu ens tornem a posar la roba. Però hi ha un dels companys que prefereix anar una mica més avall i passar per damunt d'unes pedres per no haver-se de treure la roba i mullar-se. L'aigua corra amb força i és cristal·li.na.
  Comencem a pujar per un corriol que penetra en un bosc frondós, l'espessor del fullatge dona una llum ombrívola i misteriosa a la vegada.  El camí segueix fent-se cada cop més dret. A mesura que ascendim l'esforç ha de ser més gran .
Dirigint-se a nosaltres un noi  ens diu que anem massa carregats, però seguim endavant sense fer.li cas.
Hi ha qui està massa cansat i decideix anar buidant la motxilla per treure pes i seguim camí  amunt.
A mesura que l'altitud augmenta desapareix el camí, només hi ha prat i comença una tartera de roques i pedres soltes que arriba fins a dalt el cim de la muntanya. El paisatge és cada cop més àrid, però el cel és d'un blau intens i el sol llueix amb tota la seva força.
A cada pas que donem la perspectiva s'amplia i podem contemplar muntanyes que queden per sota dels nostres peus on hi veiem altre gent que també vol assolir el seu cim.
L'esforç que hem de fer és molt esgotador perquè l'ascensió és gairebé vertical
Al nostre costat hi ha el mateix  noi  de abans que el veure que estem tan cansats, ens diu que deixem la motxilla tal com ho en fet ells per poder anar més lleugers i així poder arribar a dalt de tot , però nosaltres no volem deixar les nostres pertinences i seguim ascendint amb penes i treballs amb la motxilla ben plena.
Finalment decidim que no podem continuar, tot hi no faltant gaire estona per coronar la muntanya.
Donem mitja volta i tornem avall *

Interpretació del somni

La muntanya: Ens indica que ens trobem en una nova etapa del camí de la vida en que tenim la oportunitat d'assolir quelcom que representa un repte per nosaltres.
L'aigua: L'aigua el el símbol de la sensibilitat i els sentiments. L'aigua purifica per dins i per fora. En el somni ens banyem abans d'iniciar el camí. Això significa que perseguim el nostre objectiu amb puresa de sentiments. Encara que hi ha algun dels membres del grup que no s'ha mullat.
Motxilla: Símbol del bagatge que arrosseguem que condiciona les nostres decisions de anar endavant en la vida i al qual hi estem molt agafats: els nostres coneixements, possessions material, relacions personals,creences, tradicions etc..
El Camí: La bellesa i les dificultats en que ens trobarem en  la tasca que ens hem proposat.
Companys del camí: El tipus de persones que ens trobarem en el nou camí que hem escollit.
Però també cada persona pot representar tendències pròpies que dins nostre estan en contradicció. Hi pot haver una part de nosaltres que vol pujar la muntanya però quant arriba el moment es fa enrere al veure l'esforç que haurà de fer; una  altre que no  té prou força de voluntat i determinació per mantenir-se en l'esforç quant ja ha caminat una bona estona.També hi pot haver aquella part que creu que no li calen els sentiments purs per assolir el que persegueix. I també, la que sap que pot arribar allà on es proposi.
( podem ser una combinació de tot i viure-ho de forma simultània o en diferents etapes de la nostre vida).
Company que ens aconsella: Algú que ens trobarem en aquest camí i ens assenyalarà la forma menys costosa de com poder assolir la fita que ens hem proposat.* També pot representar aquella "veu" interna de la consciència que ens assenyala fins on podem arribar.
Hi ha molts altres detalls que son importants com és la llum que  representa realització, i el cel blau que te un significat de contacte inspirador que està molt més enllà de on tenim posats els nostres  peus.

Reflexió final.

El somni ens indica  que al proposar-nos una nova orientació en la vida sempre haurem de renunciar a quelcom del que hi estem agafats i  haurem de deixar enrere tot el que limiti aquesta realització.
No podem iniciar una nova etapa del camí de la vida condicionats pel passat, perquè la nostre iniciativa avortarà.
Ho podem interpretar com un repte personal o com una orientació mística i espiritual.
Cadascú és únic en els seus somnis i en ells hi pot veure reflectida la seva pròpia consciència.

Flora de la Vall de Ribes.
(Si premeu el ratolí sobre les fotografies  veureu la  bellesa que ens regala la naturalesa  a pantalla completa)

nom científic: Antirrhinum  majus

família: Compostes
català: Crisantem
castellà: Margarita

1. Magnífiques fotos Marta.
    Gràcies.
    El somni és un gran regal de simbologia.
    La muntanya.
    Si no ens deixem anar i estar oberts a l'escolta de quelcom podem arribar a perdre el nostre nord, la nostram meta.
    Per pujar cal deslliurar-nos del que no ens serveix perquè cuan arribem al cim, portem només el que és imprescindible, per exemple una de les coses importants seria l'aigua que no ha de faltar mai en el cor.

Una abraçada.

2. Olga i Carles
    Benvolguts amics
    La naturalesa humana a vegades és molt controvertida, però és així com entre dubtes i decisions anem fent el camí. L'important és que si defallim ho tornem a intentar tantes vegades com calgui.
    Una forta abraçada

3. Es sorprenen la de coses que son importants en un somni, si un si fixa, i jo que no m'els escolto gens ( a no ser que sigui tan desagradable, que el regust de la seva amargor amb segueixi fins una bona estona despres del despertar).Ho trobo molt inrteressant, refexionant sobre els nostres somnis podem aprendre coses de nosaltres mateixos, que tal vegada desconeixem i també trobar solucions a problemes que no sabem resoldre.
    Les fotos i la natura de la Vall una maravella.(amb quedo amb els conillets, encara que totes son boniques)
    No tothom té l'habilitat de descobrir tots els bonics recons de la natura, felicitats.
    Molts petonets

4. La interpretació dels somnis és molt interessant.
    Només cal ser molt observador i no deixar escapar cap detall per insignificant que ens pugui semblar.
    La intuïció també hi pot tenir una importància fonamental al saber veure-hi la simbologia.
    Una abraçada

5. Moltes gracies M. Carme per el teu elogi sobre les fotos.
    Hem sento feliç de poder-ho compartir amb tots vosaltres.